Do you speak English? - Yes, of course I do.

Englisch begleitet uns schon seit der 3. Klasse (oder sogar länger); jeden Tag hören wir englische Songs oder lesen echte oder pseudo- englische Wörter in der Werbung… Ein Leben ohne Englisch ist also kaum vorstellbar.

Das sehen sicherlich nicht nur die Lehrer*innen, sondern auch die Schüler*innen so. Deshalb haben wir uns an unserer Schule dafür entschieden, den 8. Klassen in diesem Schuljahr das Projekt ‘Language Farm‘ anzubieten. Das ist eine tolle Gelegenheit, fünf Tage lang mit native speakers zu singen, zu tanzen, zu basteln, Theater zu spielen, crazy sports auszuprobieren oder einfach ‘nur‘ zu kommunizieren. Erfahrungen zeigen, dass am Ende der Woche alle Teilnehmer sicherer und lockerer im Umgang mit der Sprache sind.

Wie im letzten Jahr rufen wir euch auch jetzt wieder auf, euch mit kreativen Beiträgen an unserem Schreibwettbewerb zu beteiligen, egal, ob allein oder im Team. Schreibt einen Song, ein Gedicht, eine Kurzgeschichte oder ein Comic- eurer Fantasie sind keine Grenzen gesetzt. Bis Ende Februar sollen eure Beiträge eingereicht werden. Die besten Ideen werden am Ende des Schuljahres prämiert.

Michael is different-Easter story

Once upon a time there was a little bunny called ‘Micheal’.  He was born to a very famous family where his father was the Easter bunny. His siblings loved to draw Easter eggs in many different colours, but Micheal was different. He didn’t like to draw Easter eggs as colourfully as his siblings. He liked to draw pictures on the Easter eggs, which is against the family tradition. His father was, because of that, very disappointed while his mother was very worried about him. Micheal didn’t have many friends, because everyone called him a freak and an outsider. His only friend was an Easter egg he drew his paintings on. After some Years of getting bullied, he ran away from home. The only thing he took with him was his friend. After two days of endless walking the two friends came to a big city which turned out to be New York City. After they had entered the busy city they saw a turtle crossing a street. After crossing the street the turtle saw Micheal with the painted egg and told him that he had a big talent. He was the first one who told him these words. ,,I have a museum full of good paintings, I want you to draw a nice picture for me and I guarantee you that you’re going to be a star.’’ Micheal saw his chance drew a picture for the turtle. Two weeks later Micheal was one of the greatest painters in history. He found his family again and they all lived happily ever after.

Fiona and Minna (6/2)